Monday, August 1, 2011

Vodní bitva s Facebookem


Většina západních stránek včetně facebooku je blokovaná. Pro přístup musíte mít speciální software, který umožní přístup na youtube, google.. Vláda se snaží tento software zmapovat a blokovat, proto existuje několik desítek verzí. Někdy se stává, že se jim to podaří a internet přestane fungovat a musíte sehnat novější verzi.

Po revoluci v Egyptě je největším nepřítelem facebook. I přesto všechno zorganizovali mladí v Teheránu water fight. Byla to facebooková událost, na které bylo potvrzených 8000 lidí, ale i tak jsme se báli, že tam nikdo nebude. Šiba z Indie nakoupil 10 vodních pušek a vyrazili jsme. Po cestě jsem se seznámil s mladou íránkou, která tam jela taky a vyprávěla mi o tom, že tohle se v íránu nesmí a že to policie asi rozežene. Pokud je někde vidět hodně lidí pohromadě a pokud se navíc ještě baví, tak se to netoleruje.

Na místě bylo asi 2000 lidí, kteří se navzájem polévali a stříkali po sobě. Uprostřed byla velká fontána, kde si nabírali vodu. Každou chvíli se někde vytvořila skupina a lidi v ní začali zpívat nějaký písničky a tancovat. Bylo to super, ani mi nevadilo, že jsem byl mokrej úplně všude, protože bylo asi 40 stupňů navíc jako cizinci jsme byli cíl, takže nás lidi polévali ještě před autobusem. Jenom jsem se pořád díval kolem, jestli nepřijdou policajti. Naštěstí měli asi volno.

Jak to dopadlo s organizátory

http://web.volny.cz/noviny/pel-mel/clanek/~volny/IDC/174652/iranska-policie-zatkla-ucastniky-vodni-bitvy-jednali-proti-socialnim-normam.html

Příští týden měla být další, ale mám pocit, že asi nebude.

No comments:

Post a Comment